Skänka pengar till Migrationsverkets chef

Posted on 16 september, 2016

0


Nu ska Migrationsverkets chef Anders Danielsson avgå. Så långt är allt gott och väl. Han klarar inte att vara chef, att hålla reda på sina medarbetare, att leda och fördela arbetet och se till att de rapporter som går ut från verket självklart är godkända på en nivå så de kan representera verket.

Problemet är att han går vidare till Röda korset, en organisation, där Bengt Westerberg uppbar en lön som med råge räckte till morgongröten, 180 000 kronor i månaden tror jag det var. Då upphörde jag att skänka pengar till Röda korset. Ännu hårdare kommer jag att hålla i plånboken nu. Jag öppnar den för de som behöver utan mellanhänder t ex romer.

Jag har inga intentioner att bidra till den lön som Anders D nu ska få. Vet någon hur mycket den blir? Nu förstår jag varför Röda korset lämnat de skramlande bössorna bakom sig och gått över ungdomar – volontärer, som vill få påskrift till bindande kontrakt att regelbundet bidra via bankkonto som sköter dräneringen av vår goda vilja av sig självt – det behövs stora pengar!

